Ambtelijk secretaris
Baalderborg Groep

De Baalderborg Groep ondersteunt en begeleidt kinderen, (jong)volwassenen en ouderen met een ondersteuningsvraag in het leiden van een waardevol en zo zelfstandig mogelijk leven. Daarbij zijn ontmoeting, aandacht, betrokkenheid en professionaliteit de kern van ons handelen. 

De Baalderborg Groep hecht veel belang aan medezeggenschap en feedback van cliënten, ouders/verwanten en medewerkers. Voor de ondersteuning van onze Ondernemingsraad (OR), Gemeenschappelijke cliëntenraad (GCR) en Klachtencommissie zijn wij per 1 mei 2022 op zoek naar een:

Ambtelijk Secretaris
voor 28 uur per week
waarbij voor 20-24 uur per week sprake is van OR ondersteuning

De huidige OR heeft 9 leden. Afgevaardigden uit de lokale cliëntenraden vormen samen de GCR, welke overlegt met de bestuurder. De Klachtencommissie bestaat uit 4 leden en is er voor cliënten, ouders/verwanten en medewerkers. De commissie is onafhankelijk van de organisatie. De ambtelijk secretaris is hiërarchisch gepositioneerd onder de bestuurder en functioneel onder de betreffende voorzitters.

De functie
Als ambtelijk secretaris voor de OR en GCR breng je de belangen van cliënten, medewerkers en de organisatie bij elkaar. Je zorgt voor een professionele ondersteuning waardoor je het functioneren en de continuïteit van de medezeggenschap bevordert en als verbindende schakel fungeert voor de bestuurder. Je bent de vraagbaak voor OR, GCR en bestuurder en anderen binnen de organisatie. In het dagelijks werk betekent dit het ondersteunen bij inhoudelijke en procesmatige zaken. Daarbij werk je nauw samen met het dagelijks bestuur van de OR en de voorzitter van de GCR. Je richt de besluitvorming van processen in, bewaakt voortgang van acties, geeft advies en bent verantwoordelijk voor de coördinatie en terugkoppeling naar de verschillende partijen. Je bereidt de uit te brengen adviezen en instemmingsaanvragen tot in de puntjes voor en brengt dit samen daar waar overeenkomsten zijn. Zo bevorder je de verbinding en kan er slagvaardig worden gehandeld.  

Als ambtelijk secretaris voor de Klachtencommissie ben je het eerste aanspreekpunt. Je begeleidt het proces van klachten conform wet- en regelgeving, waarbij je van begin tot eind zorgdraagt voor de administratieve en organisatorische ondersteuning en coördinatie van de formele behandeling van klachtzaken.  Je neemt namens de Klachtencommissie klachten in ontvangst, maakt een eerste beoordeling van de klacht (zo nodig in overleg met de voorzitter) en zet de klachtenprocedure in gang. Je organiseert en bereidt hoorzittingen (online of op locatie) voor, je bewaakt de voortgang van de klachtenbehandeling en stelt concepten van uitspraken op. Je bekleedt een verantwoordelijke rol, waarbij je nauw samenwerkt met de voorzitter en de leden van de commissies en hen gevraagd en ongevraagd adviseert.

Voor zowel de OR, GCR als Klachtencommissie volg en signaleer je de ontwikkelingen binnen en buiten de organisatie en vertaalt deze naar de belangen van cliënten, medewerkers én de organisatie.  De planning, voorbereiding van de agenda en organisatie van vergaderingen en (jaar)verslaglegging ligt bij jou. En bij alles wat je doet zorg je dat de wetten, procedures en afspraken worden nageleefd. Daarnaast bewaak je de jaarplannen en de strategie van de raden en Klachtencommissie en doe je voorstellen ter verbetering.  

Jouw profiel  
Vanuit jouw bevlogenheid en visie op medezeggenschap ben je een échte verbinder en op samenwerking gericht. Omdat je beschikt over organisatiesensitiviteit gaat je dat gemakkelijk af. Je bent sociaal en communicatief, zowel mondeling als schriftelijk, sterk. Je kunt makkelijk schakelen tussen verschillende niveaus en bent integer. Met jouw organisatietalent en hands-on mentaliteit weet jij de verschillende processen soepel te laten verlopen en verlies je regels, wetten en afspraken niet uit het oog. Je bent gewend om zelfstandig te werken en reageert proactief op in- en externe ontwikkelingen vanuit de organisatie en omgeving. Je durft vanuit jouw expertise kritisch en objectief mee te denken en proefballonnetjes op te laten en daarbij kun je je onafhankelijk van de organisatie opstellen.

Daarnaast:

  • beschik je over HBO werk- en denkniveau;
  • is het een pré wanneer je werkervaring hebt in een soortgelijke functie. Schroom niet te reageren wanneer dat niet zo is! Wanneer je een duidelijke visie hebt op de rol van ambtelijk secretaris voor een OR, GCR en Klachtencommissie, is jouw sollicitatie welkom!
  • heb je actuele kennis van de specifieke wet- en regelgeving (o.a. WOR, WMCZ) en ontwikkelingen daarin;
  • heb je een opleiding tot ambtelijk secretaris OR en/of CR afgerond of ben je bereid deze te volgen;
  • heeft het de voorkeur wanneer je jouw werkdagen op maandag en dinsdag kan plannen. De OR overleggen vinden plaats op donderdag, daarom is dit een vastgestelde werkdag;
  • ben je bereid werktijden zo nodig flexibel in te vullen wanneer dat nodig is. De GCR vergadert in de avonden.

Wat hebben we jou te bieden? 

Je krijgt een mooie baan met veel ruimte voor zelfstandigheid binnen een open en laagdrempelige organisatie. De arbeidsvoorwaarden zijn conform de CAO-Gehandicaptenzorg. Het salaris is ingedeeld in FWG 50. Je inschaling is afhankelijk van je ervaring, maximaal € 3.738,- op basis van 36 uur.  

 

Een eindejaarsuitkering van 8,33% en een meerkeuzesysteem arbeidsvoorwaarden met o.a. een fietsenregeling, uitruilregeling reiskosten en koop/verkoop verlof.  

Wat je verder nog moet weten 
De arbeidsovereenkomst wordt in eerste instantie aangeboden voor een jaar met de mogelijkheid tot omzetting in een vaste betrekking. De standplaats voor de functie is Ommen.

Kom je bij de Baalderborg Groep in dienst, dan vragen we jou een recente VOG in te leveren. Daarnaast is het bij de Baalderborg Groep gebruikelijk om referenties op te vragen bij voorgaande werkgevers.

Solliciteren 
Herken jij jezelf in bovenstaand profiel? Dan nodigen wij je uit om te solliciteren! Reageer uiterlijk 23 januari a.s. op deze vacature via onze website www.baalderborggroep.nl/werken-bij.

Voor meer informatie over de procedure of arbeidsvoorwaarden kun je contact opnemen met Carla Holmer, P&O adviseur (06-46618911). Voor meer informatie over de inhoud van de functie kun je contact opnemen met Peter Deenen, ambtelijk secretaris (06-57418603). De sollicitatiegesprekken vinden plaats op woensdag 9 februari 2022.

Type Werkplein
Organisatie Baalderborg Groep
Locatie Baalderborg Groep, stafgebouw te Ommen
Postcode 7731EH
Stad Ommen
Werkveld Gehandicaptenzorg
Opleidingsniveau Hbo
Arbeidstijd Part time
Uren van 28
Uren tot 28
Arbeidsovereenkomst bepaalde tijd, voor de duur van 1 jaar, mogelijkheden voor vast dienstverband
CAO Gehandicaptenzorg
Informatie verkrijgen bij Voor meer informatie over de procedure of arbeidsvoorwaarden: Carla Holmer, P&O adviseur (06-46618911). Voor meer informatie over de inhoud van de functie: Peter Deenen, ambtelijk secretaris (06-57418603).
Functie(s) Ambtelijk secretaris
Publicatiedatum 12-01-2022
Reageer voor 24-01-2022
Ingangsdatum 01-05-2022
Nummer 107119
Doorsturen Bekijk PDF

Baalderborg Groep

De Baalderborg Groep is gespecialiseerd in zorg voor mensen met een verstandelijke en/of lichamelijke beperking en ouderenzorg. Kenmerkend voor onze zorg zijn de betrokkenheid, het respect en de aandacht voor de cliënt, voor zijn of haar familie en voor elkaar. De Baalderborg Groep is een christelijke stichting, waarbij ontmoeting, aandacht, betrokkenheid en professionaliteit de kern zijn van ons handelen. U vindt ons op ruim 80 locaties in Overijssel en Drenthe met voorzieningen op het gebied van wonen, werken, dagactiviteiten, logeren en recreatie. Met ca. 1550 medewerkers en 600 vrijwilligers bieden wij ontwikkelingsmogelijkheden, ondersteuning, (ambulante) begeleiding, verzorging of verpleging aan iedereen die dat nodig heeft om een zo zelfstandig mogelijk leven te kunnen leiden, midden in de samenleving. Dat doen we vanuit de opvatting dat iedereen erbij hoort. Ieder mens leeft zijn leven.

Meer over Baalderborg Groep