Ambtelijk secretaris Ondernemingsraad - Wilp
Zozijn

Voor de Ondernemingsraad van Zozijn zoeken we een bevlogen ambtelijk secretaris! Ben jij onze nieuwe collega die weet hoe een ambtelijk secretariaat werkt en hoe je daarmee de OR-leden goed kunt ondersteunen? Ga jij uitdagingen niet uit de weg, houd je van de nodige dynamiek en zorg je voor overzicht in de werkzaamheden? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Je gaat werken op ons prachtige landgoed in Wilp en daarnaast is er de mogelijkheid om thuis te werken. Klinkt interessant? Lees dan snel verder en solliciteer vandaag nog!

Wat bieden wij jou?

  • Een passend salaris conform de CAO Gehandicaptenzorg o.b.v. jouw werkervaring tot maximaal €3.452,- bruto per maand o.b.v. 36 uur (inschaling in FWG 45).
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een aantrekkelijk fietsplan, sportplan en computerplan. Een eindejaarsuitkering, vakantiegeld, en een fiscale uitruilregeling reiskosten maken ook onderdeel uit van ons arbeidsvoorwaardenpakket.
  • Zozijn biedt je training en ontwikkeling gericht op specialistische kennis, maar ook generieke kennis en vaardigheden. We hebben hiervoor een eigen opleidingscentrum.
  • De mogelijkheid om flexibel om te gaan met je werkuren conform de jaaruren-systematiek. Het dienstverband voor de functie van ambtelijk secretaris is minimaal 22 uur per week.
  • Werk in een maatschappelijk georiënteerde organisatie met daarnaast een gezellig en enthousiast team dat ernaar uitkijkt om kennis met je te maken.
  • Tot slot, werken we met jou op basis van vertrouwen en gaan voor een lange termijn samenwerking aan, op grond van een vaste aanstelling na een positief doorlopen wettelijke proeftijd.

Wie ben jij?

Je bent flexibel ingesteld, kunt zelfstandig werken, hebt een groot organisatorisch vermogen en weet van aanpakken. Je kunt goed omgaan met tegengestelde belangen en hebt daarin een objectieve, relativerende aanpak. Met jouw enthousiasme en positieve houding weet je mensen te binden. Daarnaast:

  • heb je hbo werk- en denkniveau en is het een pré dat je de leergang Ambtelijk Secretaris hebt Als dat niet het geval is, bieden we je die graag aan.
  • heb je ervaring met het ondersteunen en begeleiden van medezeggenschapsorganen.
  • uiteraard heb je kennis van de Wet op de Ondernemingsraden (WOR).
  • ervaring/kennis van participatieve medezeggenschap is een pré.
  • je bent organisatiesensitief, accuraat en communicatief vaardig.

Bijzonderheen

Wat ga je doen?

Je werkzaamheden als ambtelijk secretaris zijn zowel beleidsondersteunend, als organisatorisch van aard. Je begeleidt het proces van de behandeling van o.a. advies- en instemmingsvragen van onze bestuurders. Daarmee lever je een bijdrage aan het goed benutten van medezeggenschap. Je zorgt ervoor dat het proces conform wet- en regelgeving verloopt en dat je vanuit je deskundigheid de leden van de OR adviseert.

Je notuleert vergaderingen, stelt conceptadviezen en concept instemmingsbrieven op en bewaakt en beantwoordt mailverkeer. Je werkdagen zijn in overleg over de week verdeeld; woensdag is de enige dag waarop je sowieso werkt én niet thuis kunt werken. Die dag komt de OR namelijk samen in Wilp. Je zorgt voor de organisatie van de OR vergaderingen, maar ook voor de organisatie van bijeenkomsten en studiedagen.

Je hebt kijk op een modern ambtelijk secretariaat waarbij automatisering, digitalisering en social media een belangrijke rol spelen. Je hebt daar een aanjagende rol in. Daarnaast heb je een coachende rol naar de OR-leden. Je signaleert ontwikkelingen binnen en buiten de organisatie en deelt deze met de leden van de OR. Je zorgt voor een goede onderlinge samenwerking tussen de verschillende OR-commissies en -werkgroepen.

Tot slot, er zal je gevraagd worden om, naast deze functie, ook beleidsondersteunende en organisatorische werkzaamheden voor de interne bezwarencommissie (IBC-FWG) te gaan uitvoeren. Jij zorgt ervoor dat de procesgang van deze commissie op correcte wijze verloopt en wordt afgehandeld.

Het ambtelijk secretariaat valt hiërarchisch onder de directeur Mens & Organisatie. De inhoudelijke aansturing m.b.t. de OR-taken wordt verzorgd door de voorzitter van de OR.

Waar ga je werken?  

Zozijn draagt in Gelderland en Overijssel bij aan de ontwikkeling van mensen met een beperking. Het doel hiervan is om hen tot bloei te laten komen. Cliënten maken deel uit van onze samenleving. We helpen ze gebruik te maken van wat de samenleving al biedt. Daarnaast stimuleren we cliënten in wat zij de samenleving te bieden hebben. Alles draait om cliënten met hun netwerk. Om hun eigenheid, gezondheid, leven en hun regie daarover. Vanuit een gelijkwaardige dialoog sluiten we aan bij wat voor cliënten ertoe doet. Onze kernwaarden zijn liefdevol, vakkundig en vindingrijk.  

Je bent er misschien al eens voorbijgereden: het landgoed de Lathmer in Wilp. Op dit autoluwe landgoed ga je als ambtelijk secretaris werken midden in de Stedendriehoek Apeldoorn, Deventer en Zutphen. Hier vind je ons dienstencentrum en er zijn allerlei voorzieningen van Zozijn te vinden. Hierbij kun je denken aan woningen, maar ook een behandelcentrum, een ZMLK-school, een Cruyff Court, een zwembad, een kinderboerderij en zelfs een kasteel. Er is ruimte in overvloed en het is er heerlijk werken midden in de natuur. Daarnaast faciliteert Zozijn de mogelijkheid om hybride te werken.

Solliciteer direct!

Heb je interesse in de functie als ambtelijk secretaris van de OR van Zozijn? Stuur dan je cv naar [email protected] of klik op de knop “Solliciteer". Wij nemen vervolgens contact met je op. De verdere sollicitatieprocedure bestaat uit een selectiegesprek en als dat goed verloopt een gesprek met een adviescommissie. Een referentie- en diplomacheck maken onderdeel uit van de procedure. Bovendien kan een assessment onderdeel uitmaken van de procedure om je werk- en denkniveau te toetsen. Bij aanname vragen we je naar een VOG.

Voor deze vacature hebben we geen sluitingsdatum. Dit betekent dat de vacature wordt gesloten als de geschikte kandidaat gevonden is. De vacature komt gelijktijdig intern en extern online. Interne kandidaten krijgen wel 10 kalenderdagen voorsprong op externe kandidaten. Zolang de vacature zichtbaar is, is de kandidaat dus nog niet gevonden. Solliciteer daarom vandaag nog! 1 februari 2023 starten we met je inwerktraject.

Tot slot, mag je voor eventuele inhoudelijke vragen over de functie altijd mailen naar [email protected]. We zien elkaar!

Type Vacature
Organisatie Zozijn
Locatie Wilp
Postcode 7384 AN
Stad Wilp
Werkveld Gehandicaptenzorg
Opleidingsniveau Hbo
Arbeidstijd In overleg
Uren van 22
Uren tot 36
Arbeidsovereenkomst Onbepaalde tijd
CAO Gehandicaptenzorg
Informatie verkrijgen bij Anouk Lenderink ([email protected] of 06-30789721)
Functie(s) Overig
Publicatiedatum 14-11-2022
Reageer voor 11-12-2022
Nummer 115501
Doorsturen Bekijk PDF

Zozijn

Stichting Zozijn is een professionele dienstverlener, die ca. 3.000 kinderen en volwassenen met beperkingen ondersteunt om te komen tot maximale zelfontplooiing en regie over hun eigen leven. Het werkgebied van Zozijn ligt in Gelderland en Overijssel en het hoofdkantoor is gevestigd in Wilp. Zozijn heeft zo’n 2.600 medewerkers verdeeld over 150 locaties met in totaal zo’n 1.300 werkplekken.

Meer over Zozijn