ZorgAccent is een krachtige en veelzijdige organisatie actief in zorg, welbevinden, wonen en behandeling in het werkgebied Noord West Twente & Salland. ZorgAccent biedt dag en nacht verzorging, verpleging, behandeling en begeleiding, bij mensen thuis of in een van de woonzorglocaties in het werkgebied.
Bij ZorgAccent werken ruim 2800 medewerkers en ruim 1250 vrijwilligers. De professioneel opgeleide zorgmedewerkers werken geheel zelfstandig om bewoners en cliënten zo goed en persoonlijk mogelijke zorg te bieden. Zij maken de professionele keuzes en afwegingen in hun dagelijkse werk. Dat kunnen ze goed, omdat ze een erkend diploma hebben behaald én de nodige werkervaring hebben. Zij staan in de ‘frontlinie’ en krijgen alle ruimte om binnen kaders en in afstemming met de bewoner/cliënt of contactpersoon te doen wat nodig is. Onderdeel van Stichting ZorgAccent is ZorgAccent Huishoudelijke Hulp B.V. waar vanuit WMO hulp en ondersteuning in het huishouden bij cliënten thuis wordt geboden.
ZorgAccent streeft ernaar om de organisatie zo simpel mogelijk te houden en de inzet van ondersteunende diensten zoveel mogelijk af te stemmen op wat bewoners/cliënten of medewerkers nodig hebben. Wanneer er sprake is van langetermijnvraagstukken en invoering van nieuwe wetten en regels, bestudeert het panoramateam hoe dit vraagstuk of een nieuwe wet vanuit de bedoeling, passend bij de visie en werkwijze van ZorgAccent kan worden vorm gegeven. Kortom, een zelfsturende organisatie tot in de haarvaten. Het panoramateam is er om de helicopterview, de koers en een gezonde bedrijfsvoering van ZorgAccent te bewaken. Zij ondersteunt, coacht en vormt zo nodig een hitteschild voor de medewerkers. Het panoramateam bestaat uit een adviseur met de expertise P&O, een directiesecretaris/programmamanager lijn 1-2, een concerncontroller, twee directeuren en de bestuurder. De directeuren zijn verantwoordelijk voor de drie organisatieonderdelen van ZorgAccent: wijkverpleging, woonzorg en de B.V.
ZorgAccent Huishoudelijke Hulp. De bestuurder draagt de eindverantwoordelijkheid voor de hele organisatie. Het panoramateam stemt zoveel mogelijk rechtstreeks af met medewerkers, bewoners/contactpersonen/cliënten. Ook de ondernemingsraad, cliëntenraad en de raad van toezicht kijken met ons mee, ieder vanuit zijn eigen verantwoordelijkheid.
De concern controller is een nieuwe functie binnen ZorgAccent, waarbij je de kans wordt geboden om in samenspraak met je collega’s van het panoramateam de rol verder vorm en inhoud te geven.
De nieuwe concern controller heeft hart voor de zorg en heeft er plezier in om anderen de ruimte te geven om te leren en door te ontwikkelen. Je denkt van nature in mogelijkheden, stelt afhankelijk van de situatie, helpende dan wel kritische vragen. Je wordt gedreven door het zo simpel mogelijk maken en houden van processen en kan op het juiste moment als sparringpartner op strategisch en tactisch niveau een ander perspectief inbrengen. Een integere collega, een verbinder en inspirator.
Je komt te werken in een organisatie met een visie op het gelijkwaardig verdelen van eigenaarschap waarbij de focus bij vakmensen ligt. Je meerwaarde ligt in het stimuleren en ontwikkelen van het vakmanschap bij je collega’s. Dit doe je vanuit een samenwerkende, verbindende houding. Je werk is afwisselend en vraagt om voortdurend schakelen tussen operationeel, tactisch en strategisch denken, werken en adviseren. Je krijgt de ruimte om vanuit je persoonlijke drive en deskundigheid collega’s mee te nemen en te inspireren om de ondersteuning zo optimaal mogelijk te laten functioneren ten dienste van de tactische en strategische doelstellingen van ZorgAccent. Je bent het onafhankelijke geweten van de organisatie richting de ondersteuning, het panoramateam, de raad van bestuur en de raad van toezicht. Je bent een gewaardeerde sparringpartner die waarde toevoegt voor velen!
Concreet betekent dit dat je:
Binnen de ondersteuning van ZorgAccent werk je samen met ongeveer 70 collega’s vanuit verschillende vakgebieden die bijdragen aan de zorg en begeleiding van onze bewoners, cliënten, vrijwilligers en andere betrokkenen. Je bent onderdeel van het panoramateam, staat naast de directeuren en neemt deel aan de auditvergaderingen van de raad van toezicht. De bestuurder is je directe leidinggevende.
Het salaris is marktconform en er is enige flexibiliteit in de overeen te komen uren.
ZorgAccent laat zich bij deze wervingsprocedure begeleiden door Karen Kragt van Partners at Work. Na de eerste screening en diepte-interview met Partners at Work volgen twee gesprekken met de volgende sollicitatiecommissies:
Het inwinnen van referenties kan onderdeel uitmaken van de procedure. Voor nadere informatie over deze vacature kan je contact opnemen met Karen Kragt op 035 - 548 0760
of 06-51149984.
Ben je geïnteresseerd, upload dan je CV en motivatie via:https://partnersatwork.nl/vacatures/
Type | Vacature |
Organisatie | ZorgAccent |
Locatie | Almelo |
Postcode | 7604 AD |
Werkveld | Verpleging & Verzorging en Thuiszorg |
Opleidingsniveau | HBO+ |
Arbeidstijd | Part time |
Uren van | 28 |
Uren tot | 28 |
Arbeidsovereenkomst | Onbepaalde tijd |
CAO | Verpleging & Verzorging en Thuiszorg |
Informatie verkrijgen bij | Karen Kragt op 035 - 548 0760 of 06-51149984. [email protected] |
Functie(s) |
Financieel-economisch medewerker |
Publicatiedatum | 23-05-2022 |
Reageer voor | 31-12-2022 |
Nummer | 111111 |