HOOFD ICT IN OMMEN
Baalderborg Groep

Functieomschrijving

De Baalderborg Groep is gespecialiseerd in zorg voor mensen met een verstandelijke en/of lichamelijke beperking en ouderenzorg. Met circa 1800 medewerkers en 700 vrijwilligers ondersteunen en begeleiden wij kinderen, (jong)volwassenen en ouderen met een ondersteuningsvraag in het leiden van een waardevol en zo zelfstandig mogelijk leven. Daarbij zijn ontmoeting, aandacht, betrokkenheid en professionaliteit de kern van ons handelen.

Voor de aansturing van de afdeling ICT zijn wij zo spoedig mogelijk op zoek naar een:

Hoofd ICT (m/v)
met passie voor informatiemanagement
voor 32-36 uur per week 

Waar ga je werken?
De afdeling ICT faciliteert medewerkers en cliënten vanuit een ICT perspectief zo maximaal mogelijk in de doelstellingen van de organisatie. Zij houdt zich bezig met de inrichting en ondersteuning van alle ICT-zaken. De afdeling is in doorontwikkeling waarbij het ontwikkelen van diensten, leveranciersmangement, informatiemanagement en sturing op budget belangrijke thema’s zijn. De uiteindelijke samenstelling van het team van circa 10 fte zal naast het hoofd ICT bestaan uit productmanagers, medewerkers lokaal beheer en een informatiemanager. Het hoofd ICT valt onder de manager Bedrijfsvoering.

Wat ga je doen?
Als hoofd ICT stuur je de afdeling ICT aan en monitor je de voortgang waarbij het jaarplan en de roadmap het uitgangspunt zijn. Je adviseert het management over de ICT strategie en bent verantwoordelijk voor de instandhouding van de algemene structuur en verdere optimalisatie van ICT.  Met het team verleen je ondersteuning aan de hele organisatie op het gebied van hardware, software (o.m. zorgregistratie, financiële administratie, personeels- en salarisadministratie), nachtzorgapparatuur en telefoonsystemen (vast en mobiel). De ondersteuning ligt breed op het vlak van advisering, inrichting, uitbreiding, onderhoud, instructie en serviceverlening bij storingen tot aan informatiemanagement. Voor wat betreft dat laatste vervul jij een belangrijke (inhoudelijke) rol. Je zorgt ervoor dat het informatiemanagement verder vorm gegeven wordt binnen de organisatie. Je zorgt ervoor dat de vraagkant van de organisatie (meestal de gebruikers of stafafdelingen) krijgt wat ze aan informatie nodig heeft van de verschillende ICT systemen. Hierbij gaat het meestal om cliënt, medewerker of financiële gerelateerde informatie. De informatie wordt aangeboden middels gestandaardiseerde tools en rapportages maar kan ook op basis van speciale verzoeken samengesteld worden.

Functie eisen

Wat zoeken wij?
Naast een relevante opleiding op hbo niveau (bv. Informatica) heb je kennis van managementtechnieken en heb je zicht op ICT binnen de zorg. Ervaring met informatiemanagement is een pré. Vanuit jouw analytische vermogen en proactieve houding adviseer jij het management. Daarnaast kan jij met jouw overtuigingskracht, organisatiesensitiviteit en –bewustzijn de ingezette lijn voortzetten. Je beschikt dan ook over goede communicatieve en organisatorische vaardigheden. Als verbinder ben je in staat om veranderingsprocessen aan te sturen. Als  leidinggevende heb je aandacht voor de individuele- en teamkwaliteiten en bent in staat de medewerkers hierbij te coachen. Verder is het op een projectmatige manier neerzetten van een ICT-infrastructuur, het bouwen aan een applicatiearchitectuur en het optimaliseren van de informatievoorziening jouw kwaliteit én jouw zorg.

Inschaling

Wat hebben we jou te bieden?
De arbeidsvoorwaarden zijn conform de CAO-Ge­handicaptenzorg. Het salaris is ingedeeld in FWG 60 en bedraagt afhankelijk van ervaring maximaal € 4.499 ,- op basis van 36 uur. Je krijgt een baan met uitdagende ICT casuïstiek binnen een open en laagdrempelige organisatie. Een eindejaarsuitkering van 7,05% en een meerkeuzesysteem arbeidsvoorwaarden met o.a. een fietsenregeling, uitruilregeling reiskosten en koop/verkoop verlof.

Bijzonderheden

Wat je verder nog moet weten
De arbeidsovereenkomst wordt in eerste instantie aangeboden voor een jaar met de mogelijkheid tot verlenging. De standplaats voor de functie is Ommen. Een selectieassesment maakt deel uit van de procedure.

Je wordt via de mail op de hoogte gehouden, maar reserveer alvast 5 maart a.s. in je agenda voor een sollicitatiegesprek!

Type Werkplein
Organisatie Baalderborg Groep
Locatie Baalderborg Groep in Ommen
Postcode 7731VH
Stad Ommen
Werkveld Gehandicapten- en Ouderenzorg
Opleidingsniveau Hbo
Arbeidstijd In overleg
Uren van 32
Uren tot 36
Arbeidsovereenkomst bepaalde tijd, voor de duur van 1 jaar, mogelijkheden voor vast dienstverband
CAO Gehandicaptenzorg
Informatie verkrijgen bij Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Frank Bastin, manager Bedrijfsvoering, tel.nr.: 06-12745295.
Functie(s) Manager ICT
Publicatiedatum 07-02-2019
Ingangsdatum Z.s.m.
Reageer voor 23-02-2019
Nummer 43550
Doorsturen Bekijk PDF

Baalderborg Groep

De Baalderborg Groep is gespecialiseerd in zorg voor mensen met een verstandelijke en/of lichamelijke beperking en ouderenzorg. Kenmerkend voor onze zorg zijn de betrokkenheid, het respect en de aandacht voor de cliënt, voor zijn of haar familie en voor elkaar. De Baalderborg Groep is een christelijke stichting, waarbij ontmoeting, aandacht, betrokkenheid en professionaliteit de kern zijn van ons handelen. U vindt ons op ruim 80 locaties in Overijssel en Drenthe met voorzieningen op het gebied van wonen, werken, dagactiviteiten, logeren en recreatie. Met ca. 1550 medewerkers en 600 vrijwilligers bieden wij ontwikkelingsmogelijkheden, ondersteuning, (ambulante) begeleiding, verzorging of verpleging aan iedereen die dat nodig heeft om een zo zelfstandig mogelijk leven te kunnen leiden, midden in de samenleving. Dat doen we vanuit de opvatting dat iedereen erbij hoort. Ieder mens leeft zijn leven.

Meer over Baalderborg Groep