Ondersteuner Lockhorst in Didam
Zozijn

Functieomschrijving

Zie jij het als jouw opdracht om samen met een cliënt te onderzoeken wat zijn leven mooier en waardevoller maakt en geniet je ervan als hij, met jouw hulp, zijn doelen hierin bereikt? Ben jij een opgewekte collega met initiatief en lef? 

Per 1 oktober 2020 zoeken wij een ervaren ondersteuner voor om de week in het weekend (en eventueel inval) - gemiddeld 10 uur per week 

Dit zijn wij

Zozijn draagt in Gelderland en Overijssel bij aan de ontwikkeling van mensen met een beperking met als doel dat ze tot bloei kunnen komen. Cliënten maken deel uit van de samenleving. We helpen ze gebruik te maken van wat de samenleving al biedt en stimuleren hen in wat zij de samenleving te bieden hebben. Alles draait om cliënten met hun netwerk. Om hun eigenheid, gezondheid, leven en hun regie daarover. Vanuit een gelijkwaardige dialoog sluiten we aan bij wat er voor cliënten toe doet. Onze kernwaarden zijn liefdevol, vakkundig en vindingrijk.

Onderdeel van de regio/sector Achterhoek/De Liemers is de eenheid Wonen Lockhorst. Deze locatie bestaat uit een aantal huisjes aan de Lockhorststraat in Didam. Hier wonen cliënten met een matig/lichte verstandelijke beperking en/of een psychische stoornis met een 24-uurszorg indicatie. Sommige cliënten wonen in een eigen huisje en anderen kiezen ervoor om samen in een 2- of 4-persoons huisje te wonen. De cliënten op De Lockhorst willen zo zelfstandig mogelijk wonen. Een aantal van hen vraagt ook om persoonlijke verzorging. Het team Lockhorst Wonen ondersteunt hen daar waar dat nodig is en begeleidt de individuele cliënt in het leiden van een leven dat het best past bij zijn/haar mogelijkheden en persoonlijkheid. Naast de cliënten op de Lockhorst wordt er ook een cliënt in Didam door team Lockhorst Wonen ambulant begeleid.

Wat ga je doen

Je ondersteunt elke cliënt op een manier die past bij de persoon en zijn of haar ondersteuningsvraag. Je rapporteert op doelen en zorgt voor input voor bijstelling van het zorgplan. Je beschikt over zelf reflecterend vermogen en je bent continue bewust van jouw handelen en het effect daarvan op de cliënten. Je onderhoudt contact met verwanten van de cliënt en je helpt de cliënt bij het onderhouden van zijn netwerk en het vinden van een passende vrijetijdsbesteding. Vanzelfsprekend verricht je de nodige administratieve werkzaamheden, neem je deel aan overlegvormen en lever je een bijdrage aan de introductie en het inwerken van nieuwe collega’s en stagiaires/leerlingen.

Functie eisen

Herken jij je in het volgende ?

Je hebt een relevante opleiding zorg en welzijn op minimaal kwalificatieniveau 3. Je hebt kennis van en ervaring in het werken in de gehandicaptenzorg en mensen met autisme en moeilijk verstaanbaar gedrag. Je hebt affiniteit met zowel verzorging als begeleiding. Je kunt zelfstandig werken, je bent daadkrachtig en kunt doelgerichte, begrenzende begeleiding geven. Je bent flexibel, sociaal, communicatief, dienstverlenend, klantgericht. Je bent een sterke persoonlijkheid, voelt je mede verantwoordelijk voor de gezamenlijke zorgverlening, denkt mee en neemt initiatieven en je bent liefdevol, vakkundig en vindingrijk. Je kunt methodisch (planmatig) werken en je kunt goed samenwerken.

Inschaling

Dit bieden wij

  • Wij stimuleren onze medewerkers om elke dag een stukje beter te worden. Vanuit ons eigen opleidingscentrum bieden we dan ook een groot aanbod aan opleidingen en trainingen aan. Daarnaast kun je bijvoorbeeld fitnessen met korting of een workshop volgen via ons vitaliteitsprogramma Zozijn Vitaal.
  • De arbeidsvoorwaarden zijn conform cao Gehandicaptenzorg, inschaling in FWG 35, maximaal € 2766,- bruto bij een fulltime dienstverband (36 uur per week). Verder kent de cao een eindejaarsuitkering van 8,33% en flexibele arbeidsvoorwaarden.
  • Voor externe kandidaten: een jaarcontract dat bij goed functioneren na een jaar wordt omgezet in onbepaalde tijd.

Procedure

Enthousiast? Wij ontvangen je reactie graag vóór 26 september 2020. Als we enthousiast zijn over je reactie nodigen we je op korte termijn uit voor een sollicitatiegesprek.

In het kader van de vergewisplicht worden voordat we overgaan tot een aanstelling referenties opgevraagd bij de eerdere werkgevers, tevens vragen we om een “Verklaring omtrent Gedrag”. 

Type Vacature
Organisatie Zozijn
Locatie A/L - Wonen Didam en Zevenaar lockhorst A Didam
Postcode 6942RG
Stad Didam
Werkveld Gehandicaptenzorg
Opleidingsniveau Niveau 3
Arbeidstijd Part time
Uren van 10
Uren tot 10
Arbeidsovereenkomst in eerste instantie voor één jaar, bij gebleken geschiktheid mogelijkheid tot omzetting naar onbep. tijd
CAO Gehandicaptenzorg
Informatie verkrijgen bij Wilma Becker, 06-53811851
Functie(s) Begeleider niveau 3
Publicatiedatum 11-09-2020
Reageer voor 26-09-2020
Ingangsdatum 11-09-2020
Nummer 54728
Doorsturen Bekijk PDF

Zozijn

Stichting Zozijn is een professionele dienstverlener, die ca. 3.000 kinderen en volwassenen met beperkingen ondersteunt om te komen tot maximale zelfontplooiing en regie over hun eigen leven. Het werkgebied van Zozijn ligt in Gelderland en Overijssel en het hoofdkantoor is gevestigd in Wilp. Zozijn heeft zo’n 2.600 medewerkers verdeeld over 150 locaties met in totaal zo’n 1.300 werkplekken.

Meer over Zozijn