Persoonlijk begeleider werk- en dagbesteding Mode&co
Stichting De Passerel

Functieomschrijving

Voor het team Mode&co zijn wij per 1 mei voor de duur van zwangerschapsverlof op zoek naar een Persoonlijk begeleider werk- en dagbesteding voor gemiddeld 28 uur per week.

Bij Mode&co werken mensen met een verstandelijke beperking, psychische problematiek of die om andere redenen op dit moment niet mee kunnen komen in het reguliere arbeidsproces. Bij Mode&co kunnen zij arbeidsvaardigheden opdoen in onze kledingbank of ons naaiatelier en wanneer mogelijk doorgroeien naar een reguliere (betaalde of vrijwillige) baan.

Wat ga je doen

Als persoonlijk begeleider werk- en dagbesteding onderzoek en bespreek je samen met de cliënt en zijn persoonlijk netwerk de ondersteuningsbehoefte ten aanzien van dagbesteding. Je verwerkt dit in het persoonlijk plan, eventueel in overleg met de gedragskundige en andere disciplines en coördineert de zorg rondom de cliënt.

Je vertaalt de doelen naar passende activiteiten in aansluiting op de mogelijkheden van de cliënt, organiseert en doet voorstellen voor nieuwe activiteiten. Je coördineert en bewaakt de realisatie van de ondersteuningsbehoefte en stelt waar nodig bij. Je stimuleert en ondersteunt de cliënt tijdens de uitvoering van activiteiten. Je signaleert bijzonderheden in de cliëntsituatie en informeert en overlegt regelmatig met betrokken disciplines. Daarnaast rapporteer je, neem je deel aan interne besprekingen en verricht je teamtaken in het kader van een zelfregulerend team.

Functie eisen

Wij zoeken iemand die

  • beschikt over een relevante opleiding op minimaal MBO niveau 4 en meerdere jaren relevante werkervaring heeft;
  • affiniteit heeft met de doelgroep en kan omgaan met psychiatrie;
  • creatief is en affiniteit heeft met kleding en mode;
  • werkt op basis van eigen kracht van de cliënt en hem/haar ondersteunt bij het maken van eigen keuzes;
  • veerkrachtig en flexibel kan handelen;
  • een gezonde dosis humor en relativeringsvermogen heeft;
  • prima in staat is te reflecteren op het eigen handelen en dat van collega’s en kan omgaan met het geven en krijgen van feedback;
  • zowel zelfstandig als in teamverband kan werken en in staat is de verbinding aan te gaan;
  • proactief is en samen met het team verder wil ontwikkelen;
  • een flexibele werkinstelling heeft en bereid is om volgens rooster te werken.

Inschaling

Wat bieden wij

Uiteraard krijg je een inwerkprogramma en de mogelijkheden jezelf te ontwikkelen en je kennis en kwaliteiten breed in te zetten. In ons zelfregulerend team werk je nauw samen met enthousiaste collega’s en kun je gebruik maken van elkaars kwaliteiten.

De arbeidsvoorwaarden zijn in overeenstemming met de CAO Gehandicaptenzorg. Inschaling geschiedt volgens FWG 3.0 in functiegroep 40. Voor nieuwe medewerkers geldt dat je start met een arbeidsovereenkomst voor een jaar.

Bijzonderheden

Goed om te weten

Voor vragen kun je contact opnemen met Mariska Roelofs teamcoördinator) op 06-21101331. 

De gesprekken vinden plaats in week 14.

Deze vacature wordt zowel intern als extern bekend gemaakt. Interne kandidaten hebben voorrang in de procedure. Wij vragen bij indiensttreding om een actuele verklaring omtrent gedrag (VOG).

Solliciteren

Wil jij jouw kwaliteiten binnen dit team van De Passerel inzetten en wil jij onderdeel worden van dit team?

Motiveer dan waarom en stuur je brief met motivatie en CV uiterlijk 28 maart 2019, onder vermelding van vacaturenummer 019-17 naar: personeel.en.opleidingen@de-passerel.nl

GRAAG UW SOLLICITATIE VERSTUREN NAAR GENOEMD E-MAILADRES. ANDERS WORDT UW SOLLICITATIE NIET IN BEHANDELING GENOMEN.

Type Vacature
Intern nummer 019-17
Organisatie Stichting De Passerel
Locatie De Passerel Gemeente Apeldoorn
Postcode 7311 AK
Stad Apeldoorn
Werkveld Gehandicaptenzorg
Opleidingsniveau Niveau 4
Arbeidstijd In overleg
Arbeidsovereenkomst bepaalde tijd, voor de duur van 1 jaar, mogelijkheden voor vast dienstverband
CAO Gehandicaptenzorg
Informatie verkrijgen bij Mariska Roelofs 06-21101331
Functie(s) Persoonlijk Begeleider
Publicatiedatum 15-03-2019
Reageer voor 28-03-2019
Ingangsdatum 15-03-2019
Nummer 44415
Doorsturen Bekijk PDF

Stichting De Passerel

De Passerel biedt met 470 medewerkers zorg aan bijna 1000 cliënten binnen de gemeenten Apeldoorn, Epe en Voorst. Mede door de keuze voor diversiteit in ons aanbod en kleinschalige locaties lukt het ons om overzichtelijk en toegankelijk te blijven. We bouwen verder op de fundamenten van vroeger. De huidige vorm van onze organisatie heeft zich in 1999 vanuit een fusie gevormd. De samenwerking met ouders, individueel of in groepsverband, is essentieel voor ons bestaan. Ouders en verzorgers kunnen de zorgvraag van onze cliënten namelijk duidelijk maken. Door nauw aan te sluiten bij de uiteenlopende vragen die we in de afgelopen jaren hebben gekregen, hebben wij een breed assortiment aan dagbesteding, woon- en werklocaties. Wij bieden onze zorg verspreid over de hele regio aan. Zowel in speciale voorzieningen als op ambulante basis thuis, op de werkplek, in het onderwijs of in reguliere kindercentra.

Meer over Stichting De Passerel