TEAMMANAGER financiële administratie (32-36 uur per week)
Driezorg, Wonen Welzijn & Zorg

Functieomschrijving

Ben jij in voor een nieuwe uitdaging als Teammanager financiële administratie? En heb je hart voor ouderenzorg? Dan is werken bij Driezorg iets voor jou. Per direct zijn we op zoek naar een:

Teammanager financiële administratie (32-36 uur per week)

Zo’n 1500 cliënten en bewoners maken gebruik van de zorg- en dienstverlening op het gebied van wonen, welzijn en zorg. Wij willen dat zij bij Driezorg een vertrouwd en veilig (t)huis vinden. Daar zorgen we voor samen met onze collega’s (750) en vrijwilligers (650). Als grootste ouderenzorgorganisatie in Zwolle doen we ertoe. Met onze 10 locaties in Zwolle en 1 locatie in Hattem zijn we altijd dichtbij. 

Naast intramurale zorg (verpleging/verzorging), extramurale zorg/ondersteuning zoals wijkzorg en huishoudelijke hulp, bieden we ook verhuur & verhuurservices, en extra services zoals alarmering, wasverzorging en catering. Als teammanager werken bij Driezorg betekent werken in een inspirerende en innoverende werkomgeving. 

Samen bouwen we aan een toekomstbestendige en eigentijdse organisatie met een (blijvende) gezonde bedrijfsvoering als basis. Dit vraagt van de medewerkers dat zij verantwoordelijkheid nemen en krijgen over eigen functioneren, persoonlijke ontwikkeling en deskundigheid. Hiervoor zijn we binnen Driezorg begonnen met een continue verbeteren met behulp van de lean filosofie.

De teammanager financiën maakt deel uit van de de afdeling Control. Je werkt in dit team intensief samen met de medewerker interne controle, de business controller en de assistent controller. Je geeft leiding aan de medewerkers van de financiële en - salarisadministratie en coördineert de werkzaamheden. De afdeling control wordt aangestuurd door de concerncontroller.

Als teammanager financiële administratie ben je verantwoordelijk voor de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de gegevensverwerking. Lastige administratieve vraagstukken pak je zelf op. Je bent deskundig op het gebied van fiscale wet- en regelgeving en inrichting van de financiële administratie. Jaarlijks stel je de jaarrekening op in samenwerking met je collega’s van control. Je hebt een belangrijke rol in de analyse van de financiële gegevens voor de maandrapportage en werkt pro-actief om financiële processen te verbeteren en te borgen. 

Je draagt zorg voor de ontwikkeling en uitvoering van procedures voor interne controle en budgetbewaking en voor de continuïteit van de werkzaamheden van de financiële administratie. Daarnaast bewaak je de kwaliteit van de werkzaamheden en de dienstverlening van de financiële administratie en ben je verantwoordelijk, in samenspraak met het hoofd cliëntenadministratie, voor de aansluiting van de financiële administratie op de cliëntenadministratie.

Binnen de financiële functie lopen op dit moment meerdere verbeterprocessen. Zo wordt de financiële administratie en de betaalprocessen verder geautomatiseerd, wordt voor de periodieke managementinformatie een BI omgeving ingericht en wordt de inrichting van de financiële administratie geprofessionaliseerd. 

Resultaatgebieden voor deze functie zijn:

  • Het borgen en verder ontwikkelen van een werkomgeving waarin medewerkers van de financiële administratie kunnen samenwerken en zich kunnen ontwikkelen;
  • Het verder professionaliseren en optimaliseren van de administratieve organisatie, met de ambitie om de processen in toenemende mate te digitaliseren;
  • Opstellen en regie over het jaarrekeningproces;
  • Het opleveren van stuur- en verantwoordingsinformatie, inclusief maand- en jaarafsluiting;
  • Het beheren van het begrotingsproces en vastlegging daarvan in de informatiesystemen;
  • Borging van wet- en regelgeving in de administraties;
  • Verwerking van de productie declaratie en -verantwoording (WLZ, ZVW, WMO);
  • Debiteuren-, crediteuren-, en liquiditeitsbeheer;
  • Monitoring van de salarisadministratie

 

Functie eisen

Wat wij vragen van jou

Op deze verantwoordelijke en uitdagende positie past een ervaren teammanager financiële administratie met leidinggevende en coachende kwaliteiten. Verder vragen wij van jou:

Competenties:

  • Integer, verbindend, verantwoordelijk en vertrouwen wekkend;
  • Proactief en goed in staat zelfstandig te werken;
  • Helder en transparant kunnen communiceren en goed kunnen luisteren;
  • Plannen en organiseren, ordelijk werken, betrouwbaar en accuraat;
  • Klantgericht, proactief en initiatiefrijk;
  • Organisatiesensitief: Je beweegt je makkelijk binnen verschillende lagen in een organisatie en je bent een visitekaartje namens Driezorg in externe overleggen;
  • Procesdenker met oog op borging.

Kennis:

  • Je beschikt over aantoonbaar HBO werk- en denkniveau;
  • Je hebt een afgeronde opleiding op financieel-economisch gebied en bij voorkeur ervaring binnen een zorgorganisatie in een soortgelijke functie;
  • Gedegen kennis van financiële administraties, Fiscale wetgeving (mn. Btw) en jaarverslaggeving, werkervaring als AA-accountant is een pré
  • Gedegen kennis van Exact en ProActive, kennis van Reports, ONS Nedap of Youforce is een pré;
  • Aantoonbare kennis en vaardigheden op minimaal niveau gevorderden voor Excel;  

Inschaling

Wat wij je bieden

Wij bieden jou een veelzijdige en uitdagende baan in een groeiende en innoverende omgeving. De veranderingen zijn complex maar bieden tegelijk ook veel kansen. Je maakt onderdeel uit van een enthousiast en betrokken team en een organisatie die volop in beweging is.

Wat kun je verder van ons verwachten..... 

  • Een dienstverband voor 1 jaar met intentie om deze om te zetten in onbepaalde tijd;
  • De functie is ingedeeld in FWG 55 conform cao Verpleeg- en Verzorgingshuizen en Thuiszorg (VVT);
  • Mogelijkheden tot ontwikkeling en ontplooiing;
  • Een aantrekkelijk pakket aan secundaire arbeidsvoorwaarden. 

Bijzonderheden

Bijzonderheden

Het sollicitatieproces bestaat uit gesprekken met een selectiecommissie en adviescommissie.

Het nemen van referenties en aanvragen van een VOG zijn standaard onderdelen van onze selectieprocedure (een reeds aangevraagde VOG die niet ouder is dan 3 maanden is ook geldig). 

Let op! Vanwege de vakantieperiode zal de looptijd van de vacature langer zijn dan gebruikelijk en wel tot 13 augustus a.s. Na 13 augustus zullen wij dus verder gaan met de procedure. 

Meer informatie
Ben jij geïnteresseerd in deze leuke en uitdagende baan? Voor meer informatie voor de vacature kun je contact opnemen met Victor Steenkist, concern controller, via het algemene telefoonnummer van Driezorg  038-2001100. 

Ook kun je informatie over Driezorg vinden via www.driezorg.nl 

Interesse?

Herken jij jezelf in het gevraagde profiel? Stuur dan je motivatiebrief voorzien van CV via het digitale sollicitatieformulier voor 13 augustus 2020 naar ons toe. Wij vragen je wel echt alleen te reageren als je voldoet aan het profiel.

Type Vacature
Organisatie Driezorg, Wonen Welzijn & Zorg
Locatie Driezorg, Wonen Welzijn & Zorg te Zwolle
Postcode 8032HX
Stad Zwolle
Werkveld Verpleging & Verzorging en Thuiszorg
Opleidingsniveau Hbo
Arbeidstijd Full time
Uren van 32
Uren tot 36
Arbeidsovereenkomst bepaalde tijd, voor de duur van 1 jaar, mogelijkheden voor vast dienstverband
CAO Verpleging & Verzorging en Thuiszorg
Informatie verkrijgen bij Victor Steenkist, concern controller, via het algemene telefoonnummer van Driezorg 038-2001100.
Functie(s) Manager overig hoger kader
Manager overig midden kader
Publicatiedatum 30-06-2020
Ingangsdatum 01-09-2020
Reageer voor 13-08-2020
Nummer 53580
Doorsturen Bekijk PDF

Driezorg, Wonen Welzijn & Zorg

Driezorg is actief op het gebied van ouderenzorg door middel van het aanbieden van dienstverlening en faciliteiten op het gebied van Wonen, Welzijn & Zorg.

Meer over Driezorg, Wonen Welzijn & Zorg