Beleidsmedewerker zorg en welzijn
Als beleidsmedewerker in zorg en welzijn, draag je bij aan de ontwikkeling en uitvoering van het beleid binnen een organisatie. Dit doe je onder meer door onderzoek uit te voeren, adviezen te formuleren en duidelijk te communiceren. Met als doel dat alle betrokken partijen bereid zijn mee te werken aan de uitvoering van jouw plannen. Vaak heb je ook een coachende rol om te zorgen dat het beleid in de praktijk wordt uitgevoerd en je weer informatie verzameld om het beleid later te verbeteren.
Vacatures in Beleidsmedewerker zorg en welzijn
We hebben 2 vacatures voor werk in Beleidsmedewerker zorg en welzijn voor je gevonden
Bekijk alle vacatures20 mei 2025
Specialist Verzuim & Inzetbaarheid / 32 - 36 uur
Elver
Nu solliciterenGeen dag is hetzelfde! Omdat je veel in contact bent met medewerkers en managers ben je vaak op kantoor in Nieuw Wehl te vinden. Daar tref je de collega’s van HR en managers en misschien is de bedrijfsarts vandaag ook wel in huis. Met de bedrijfsarts neem je de spreekuren door die gepland staan, daarna heb je individuele gesprekken met medewerkers of managers. Je begeleidt hen in het verzuimproces. ‘s Middags neem je de tijd om je te verdiepen in een aantal complexe verzuimcasussen of vitaliteitvraagstuk; hoe voorkomen we verzuim en je deelt een interessant artikel op het intranet.
Wij zijn op zoek naar een ervaren Specialist Verzuim & Inzetbaarheid die gericht is op samenwerking, een sparringpartner is voor managers en gaat voor resultaat.
Waarom bij ons werken?Je krijgt een baan mét betekenis, vol afwisseling en leuke uitdagingen. In jouw functie als Specialist Verzuim & Inzetbaarheid adviseer en ondersteun je managers, medewerkers en directe collega’s op het gebied van verzuim en re-integratie. Je stemt hierin ook regelmatig af met de bedrijfsarts om er zo gezamenlijk voor te zorgen dat het verzuimpercentage naar beneden gaat. Om het verzuimpercentage te verlagen is aandacht voor preventie en duurzame inzetbaarheid eigenlijk net zo belangrijk. Ook daar denk je in mee; je levert een actieve bijdrage aan projecten en beleid op bijvoorbeeld de thema’s vitaliteit, werkgeluk en veiligheid. Je helpt onze medewerkers om hun werk op een gezonde en veilige manier uit te voeren. Samen met een collega hou je je bezig met Arbo/Veilig en Gezond werken binnen de organisatie.
Wat breng je mee?
Je bent inhoudelijk een sterke en kritische gesprekspartner, waarbij je bekendstaat een sociaal zakelijke instelling te hebben. Je hebt een proactieve houding met doorzettingsvermogen. Je vindt het leuk de ontwikkelingen rondom actuele HR thema’s mbt verzuim en inzetbaarheid te volgen. Je bent diegene die snel kansen ziet en je weet mensen te motiveren. Daarnaast breng je jouw expertise in ter beperking van (langdurig) verzuim door bijvoorbeeld passende werkplekken te vinden (zowel in- als extern). Daarmee houd je de schadelast vanwege de arbeidsongeschiktheid zo laag mogelijk.
Je hebt een afgeronde relevante opleiding op minimaal HBO niveau, bijvoorbeeld een (HR) opleiding Regie op Verzuim, of post-HBO Casemanagement. Je hebt meerdere jaren werkervaring als verzuimadviseur of casemanager. Je hebt ruime kennis van de huidige relevante wet- en regelgeving, zoals de wet verbetering poortwachter en sociale zekerheid en alle ontwikkelingen volg je.
Wat bieden wij jou?
- Een arbeidsovereenkomst voor (on)bepaalde tijd tussen de 32 en 36 uur per week. Jij geeft aan waar je voorkeur naar uitgaat.
- Een afwisselende functie in een dynamische en informele organisatie.
- Werkdagen stemmen we in onderling overleg af, waarin deels thuiswerken tot de mogelijkheden behoort.
- Je ontvangt een laptop en telefoon van Elver om je werkzaamheden goed uit te kunnen voeren, deze mag je ook privé gebruiken.
- Naast de arbeidsvoorwaarden uit de cao gehandicaptenzorg, zoals een eindejaarsuitkering van 8,33%, bieden we diverse secundaire arbeidsvoorwaarden.
- Een salaris conform functiegroep 55, maximaal € 4.902,- o.b.v. 36 uur. Per 1 juli 2025 is er een CAO verhoging van 4% van toepassing.
- Jouw gezondheid vinden we minstens zo belangrijk. Daarom hebben we speciaal voor onze medewerkers een vitaliteits dashboard. Daarnaast biedt Elver jou de mogelijkheid om met korting een fiets aan te schaffen en/of met korting een sportabonnement af te sluiten. Hier vertellen wij jou graag meer over!
Is deze functie jou op het lijf geschreven? Wacht dan niet langer en reageer op deze vacature.
Wil je vooraf antwoord op een paar vragen die je hebt, stel ze gerust. Dit kan door een mail te sturen naar Karin Hermans, khermans@elver.nl, Specialist Verzuim & Inzetbaarheid of een telefoontje naar Annemiek Littooij, manager HR, tel. 06-43855169.
De procedure is als volgt, nadat je hebt gesolliciteerd:
- Jouw motivatie en CV ontvangen we graag voor 10 juni 2025. Deze worden doorgenomen door de selectiecommissie.
- Pas jij in het profiel en zijn ze enthousiast? Dan word je uitgenodigd voor een eerste gesprek op 16 juni (in de middag) en eventueel tweede gesprek.
- Bevalt het vanuit zowel jou als het HR team? Dan bieden we jou een baan!
- Daarna gaan we in gesprek over jouw arbeidsvoorwaarden.
Meer info
Wil je vooraf antwoord op een paar vragen die je hebt, stel ze gerust. Dit kan door een mail te sturen naar Karin Hermans, khermans@elver.nl, Specialist Verzuim & Inzetbaarheid of een telefoontje naar Annemiek Littooij, manager HR, tel. 06-43855169.
Werkveld | Gehandicaptenzorg |
Opleidingsniveau | HBO |
Arbeidstijd | Full time |
Arbeidsovereenkomst | Bepaalde tijd |
Uren van | 32 |
Uren tot | 36 |
Salaris indicatie | 4902 |
CAO | Gehandicaptenzorg |
Postcode | 7031 HW |
Locatie | Nieuw-Wehl |
Publicatiedatum | 20-05-2025 |
Reageer voor | 10-06-2025 |
Nummer | 140142 |
Passen deze skills wel bij mij?
Skills zijn de kennis, talenten en eigenschappen die je nodig hebt om je job te rocken. Ontdek jouw unieke skills met onze tests en krijg direct inzicht!
Wat zijn jouw skills