Zorg voor een cv dat er mooi en verzorgd uitziet en geschikt is voor de betreffende functie.
Je cv moet zo opgesteld zijn dat de werkgever in een oogopslag kan zien wat je kunt en met name wat je relevante kwaliteiten voor de betreffende baan zijn. Een functiegericht cv is een korte schets, geen autobiografie. Als je uitgenodigd wordt voor een persoonlijk gesprek krijg je de kans bijzonderheden verder toe te lichten. Je beste verkooppunten komen bovenaan; in het ene geval zal dat je opleiding zijn, in het andere geval je werkervaring.
Laat altijd je cv door anderen lezen en corrigeren. Is de inhoud ook voor hen duidelijk? Geeft het cv jouw persoonlijke kwaliteiten en capaciteiten goed weer?
12 tips die je helpen bij het zoeken naar werk in de sector zorg en welzijn.
1. Bedenk goed welke functie en organisatie bij je past.
2. Ga op zoek naar een vacature via www.zorgselect.nl.
3. Maak een profiel aan op www.zorgselect.nl.
4. Lees de vacature goed door en bezoek de website van de organisatie.
5. Weet wat de functie inhoudt. Bel naar de organisatie als je meer informatie nodig hebt.
6. Maak een overzichtelijke, niet te lange en up-to-date cv.
7. Schrijf een duidelijke motivatie in je sollicitatiebrief. Waarom pas je zo goed bij deze baan?
8. Zorg dat er geen taal- of spelfouten in jouw cv en sollicitatiebrief staan.
9. Verdiep je goed in de organisatie: bezoek de website en lees het jaarverslag.
10. Wees op tijd en zorg dat je netjes en professioneel overkomt.
11. Houd oogcontact met de mensen waarmee je in gesprek bent.
12. Wees positief over je huidige of oude functie en organisatie.