Fokus

Wij zijn Fokus
Vrijheid en gewoon wonen voor mensen met een lichamelijke handicap, Fokus maakt het mogelijk. Dat doen we door - in zogenoemde Fokuswoningen - assistentie te verlenen bij algemene dagelijkse levensverrichtingen (ADL). En dat 24 uur per dag, op afroep en aanwijzing. Zo heeft de cliënt de maximale vrijheid om het dagritme zelf te bepalen en te leven zoals hij dat wil. Een Fokusproject bestaat uit 12-20 woningen en een op loopafstand gelegen hulppost (ADL-eenheid). De woningen zijn volledig aangepast en liggen verspreid in een gewone woonwijk of appartementencomplex. Fokus is actief in heel Nederland. Er werken meer dan 2400 mensen bij Fokus op twee kantoren en ruim 90 Fokusprojecten (ADL-clusters). In Overijssel en Noordoost-Gelderland zijn Fokusprojecten in Zwolle, Apeldoorn, Harderwijk, Deventer, Hengelo, Enschede en Doetinchem.
Vacatures bij Fokus
We hebben 13 vacatures voor werk in Fokus voor je gevonden
Bekijk alle vacatures13 vacature(s) gevonden.
11 sep 2025
Personeelsplanner (regio Oost)
Fokus
Enschede

22 aug 2025
ADL-assistent (helpende) voor mensen met een fysieke beperking
Fokus
Doetinchem

22 aug 2025
ADL-assistent (helpende) voor mensen met een fysieke beperking
Fokus
Groningen

22 aug 2025
ADL-assistent (helpende) voor mensen met een fysieke beperking
Fokus
Zwolle

22 aug 2025
ADL-assistent (helpende) voor mensen met een fysieke beperking
Fokus
Enschede

22 aug 2025
ADL-assistent (helpende) voor mensen met een fysieke beperking
Fokus
Enschede

11 sep 2025
Personeelsplanner (regio Oost)
Fokus
Nu solliciterenFunctieomschrijving
Ben jij een meester in plannen én houd je van uitdaging?
Bij Fokus maak je het mogelijk dat mensen met een fysieke beperking hun leven zélf kunnen regisseren. Jij zorgt ervoor dat onze ADL-assistenten altijd op de juiste plek, op het juiste moment staan — zodat cliënten de vrijheid hebben om hun dag in te vullen zoals zij dat willen.
Voor onze plangebieden Oost, Midden-Oost en Midden zijn wij op zoek naar drie slimme en betrokken personeelsplanners die plezier halen uit het maken van roosters die werken voor iedereen.
In deze rol denk je actief mee met managers, signaleer je kansen om medewerkers optimaal in te zetten en houd je zowel de cijfers als de mensen erachter goed in de gaten.
Plangebieden:
- Oost: locaties binnen het gebied van Enschede – Apeldoorn – Almere
- Midden-Oost: locaties binnen het gebied van Doetinchem – Ede – Tiel
- Midden: alle locaties in de provincie Utrecht
Jouw rol
Als Personeelsplanner ben jij de spil tussen het team van ADL-assistenten, de manager ADL-assistentie en de vraag van cliënten. Je werkt binnen één van onze plangebieden en bent voor meerdere locaties het eerste aanspreekpunt. Samen met je collega’s zorg je voor een efficiënte, haalbare en mensgerichte planning die voldoet aan wet- en regelgeving. Daarnaast denk je mee over het optimaliseren van ons roostersysteem InPlanning en ondersteun je teams bij vakantieplanning en dagelijkse roosteruitdagingen.
Wat ga je doen?
- Opstellen van optimale roosters voor ADL-assistenten binnen de gestelde kaders
- Adviseren van managers over efficiënte personeelsinzet en capaciteitsvraagstukken
- Ondersteunen van teams bij vakantieplanning en dagelijkse planning
- Controleren van maandafsluiting en inzet van externen
- Balans vinden tussen cliëntvraag, personele inzet, productiviteit en urennormen
- Samenwerken met collega-planners om plangebied overstijgende oplossingen te realiseren
- Deelnemen aan consignatiediensten van de personeelsplanners
- Zorgdragen voor naleving van CAO, ATW en andere relevante wet- en regelgeving
Zo kan jouw dag eruitzien
Eén ding is zeker: als personeelsplanner bij Fokus is geen dag hetzelfde. Je beweegt continu tussen verschillende werkzaamheden en schakelt met uiteenlopende mensen. De ene dag ben je op locatie om mee te kijken en te sparren met ADL-assistenten, de andere dag zit je met een manager ADL-assistentie om maandcijfers door te nemen of schuif je aan bij een werkoverleg met je collega-planners. Tussendoor beantwoord je vragen, los je open diensten op en zorg je dat de planning klopt – soms binnen Fokus, soms door creatief buiten de organisatie te kijken. Juist die afwisseling maakt dat je werk nooit voorspelbaar is, maar altijd dynamisch en uitdagend.
Fokus vraagt
- MBO+ werk- en denkniveau
- Ervaring met plannen en roosteren of bereid dit te leren
- Sterke digitale vaardigheden en analytisch vermogen
- In staat om te schakelen tussen cijfers en menselijke maat
- Teamspeler die ook zelfstandig kan werken
- Bereidheid om collega’s te ondersteunen bij piekdrukte
- Kennis van CAO en ATW is een pre
- Bereidheid om binnen een jaar diploma Personeelsplanner te behalen (opleiding door Fokus betaald)
- Bereidheid om te reizen naar locaties binnen het plangebied
Fokus biedt
- Een jaarcontract (18-24 uur) met uitzicht op verlenging
- Salaris volgens CAO Fokus 2025/2026, schaal 7: € 2.902,- tot € 3.906,- bruto per maand (fulltime), afhankelijk van ervaring en opleiding
- 8% vakantietoeslag en 7,5% eindejaarsuitkering
- Hybride werken en flexibele werktijden
- Pensioen via Pensioenfonds Zorg & Welzijn
- Extra’s zoals de MKSA-regeling (Meerkeuzesysteem Arbeidsvoorwaarden)
- Een afwisselende functie binnen een maatschappelijk betrokken organisatie
Interesse & solliciteren
Sollicitatieprocedure
- Beoordeling van je CV en motivatie
- Sollicitatiegesprek in week 41/42 met de manager personeelsplanning, een manager ADL-assistentie en een collega-planner. We starten met een kennismaking en bespreken vervolgens een aantal casussen om je kennis en aanpak te verkennen.
- Arbeidsvoorwaardengesprek
Interesse?
Solliciteer via de blauwe sollicitatiebutton op onze website: Personeelsplanner (regio Oost - 18-24 uur) - Werken bij Fokus. Jouw sollicitatie mag je, tot uiterlijk 1 oktober 2025, richten aan Stephen Wenting, manager personeelsplanning. Voor inhoudelijke vragen kun je contact opnemen met Stephen Wenting, projectleider/manager personeelsplanning, via s.wenting@fokuswonen.nl.
De functie wordt gelijktijdig intern en extern opengesteld. Bij gelijke geschiktheid heeft een interne medewerker voorrang.
Voor deze functie is een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) nodig. Wij regelen de aanvraag na je aanstelling en nemen de kosten voor onze rekening.
Werkveld | Gehandicaptenzorg |
Opleidingsniveau | MBO/HBO |
Arbeidstijd | Part time |
Arbeidsovereenkomst | bepaalde tijd, met mogelijkheid tot verlenging |
Uren van | 18 |
Uren tot | 24 |
Salaris indicatie | Maximaal €3.906 |
CAO | CAO Sociaal Werk |
Postcode | 7512 EC |
Stad | Enschede |
Locatie | Fokusprojecten in Enschede |
Publicatiedatum | 11-09-2025 |
Reageer voor | 01-10-2025 |
Nummer | 143229 |