SMD Enschede - Haaksbergen

Wij zijn SMD Enschede - Haaksbergen
Dit zijn wij:
De SMD werkt samen met de gemeente Enschede in het samenwerkingsverband ‘Wijkteams Enschede’. Wijkteams Enschede werkt aan een inclusieve samenleving waarin inwoners veilig kunnen opgroeien, leren, werken en recreëren. Een samenleving waar inwoners actief kunnen zijn in hun buurt, dorp of stad. De SMD ondersteunt dit proces door professionals in te zetten en is onder andere verantwoordelijk voor het vakmanschap van de wijkteammedewerkers. In de wijkteams werken de wijkteammedewerkers. Zij ondersteunen inwoners van Enschede (tijdelijk) bij uitdagingen die zij ondervinden in het dagelijks leven. De ondersteuning is laagdrempelig en als het nodig is, wordt er samengewerkt met het eigen netwerk en met andere instanties. Het mooie is dat inwoners door deze aanpak hun leven onder eigen regie kunnen inrichten op basis van interesse en talenten. En dat midden in de samenleving!
Vacatures bij SMD Enschede - Haaksbergen
We hebben 1 vacatures voor werk in SMD Enschede - Haaksbergen voor je gevonden
Bekijk alle vacatures20 mei 2025
Business Controller (32 - 36 uur)
SMD Enschede - Haaksbergen
Nu solliciterenWil jij een bijdrage leveren aan de ontwikkelopgave van Wijkteams Enschede? Wij zoeken een collega die de organisatie komt versterken op gebied van business control met als focus financieel meerjarenperspectief en strategisch financieel beleid.
Wijkteams Enschede
De gemeente Enschede werkt aan een inclusieve samenleving waarin inwoners veilig kunnen opgroeien, leren, werken en recreëren. Een samenleving waarin inwoners actief kunnen deelnemen aan hun buurt, wijk, dorp of stad. De Enschedese Stichting Maatschappelijke Dienstverlening (SMD) ondersteunt dit proces door professionals in te zetten. Dit doet de SMD samen met de gemeente Enschede onder de naam ‘Wijkteams Enschede’.
In de gebiedsteams werken wijkteammedewerkers. Zij ondersteunen inwoners van Enschede (van 0 tot 100 jaar) tijdelijk bij uitdagingen die zij ondervinden in het dagelijks leven. De ondersteuning is laagdrempelig en, waar nodig en mogelijk, wordt er samengewerkt met het eigen netwerk en andere instanties. Het mooiste is dat inwoners door deze aanpak hun leven onder eigen regie kunnen inrichten op basis van hun interesses en talenten. En dat midden in de samenleving!
Wat wordt jouw werk?
Als business controller geef jij richting aan het organisatie brede financiële beleid. Je adviseert over strategisch en tactische ontwikkelingen op gebied van finance & control. Waarbij de focus voornamelijk ligt op het meerjarenperspectief en het ontwikkelen van financieel beleid.
Dit ga je doen:
- Ontwikkelen van een meerjarenbeleid dat aansluit op de externe ontwikkelingen (o.a. wet- en regelgeving van het Rijk en gemeente) en het vertalen hiervan naar concrete scenario’s voor de organisatie.
- Sparringpartner zijn voor de directeur-bestuurder en het management: je brengt de financiële impact van strategische keuzes helder en toekomstgericht in kaart.
- Je ontwikkelt financieel beleid en fungeert als vraagbaak voor strategisch financieel-economische vraagstukken.
- Doorontwikkelen naar een organisatie die ‘in control’ is door het optimaliseren van financiële processen en bijbehorende samenwerkingen, management informatie en het planning- & control instrumentarium én het leveren van input voor de verdere ontwikkelingen van ondersteunende systemen en tools.
- Versterken van interne samenwerking (management en stafadviseurs) én onderhouden van een relevant extern netwerk dat je actief inzet om onze doelen te realiseren.
- Vertegenwoordigen van de organisatie in interne en externe gremia wanneer het om financieel-economische onderwerpen gaat.
Je rapporteert rechtstreeks aan de directeur-bestuurder, maakt deel uit het stafbureau en maakt bij gerelateerde onderwerpen, als strategisch adviseur, deel uit van het management.
Wat breng je mee?
- HBO+ / WO werk- en denkniveau en relevante werkervaring;
- Aantoonbare ervaring met de planning & control cyclus en verantwoording;
- Uitstekend inzicht in bedrijfseconomische processen, de administratieve organisatie en interne beheersing.
- Actuele kennis van financiële en fiscale wet- en regelgeving.
- Kennis van het werken in een politiek-bestuurlijke omgeving.
- Je communiceert overtuigend, denkt in scenario’s en neemt initiatief.
Wat bieden we jou?
Je komt als Business controller in dienst bij de SMD voor 32 tot 36 uur per week. De functie is gekoppeld aan functieprofiel controller van het functieboek (cao Sociaal Werk). Je wordt ingeschaald in schaal 11 (€4140,- tot €6780,-). Onze overige arbeidsvoorwaarden kun je hier vinden.
Ik ga solliciteren! Wat gebeurt er daarna?
Herken jij jezelf in dit profiel en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zien we graag je sollicitatie tegemoet. Stuur je belangstellingsmail inclusief motivatie en CV naar hr@smd.nu (met als onderwerp: vacature Business Controller). We nemen dan z.s.m. contact met je op over het vervolg.
Voor inhoudelijke informatie met betrekking tot de vacature kun je contact opnemen met Willem Loupatty, directeur-bestuurder, te bereiken op 06-82465300 of Jolien Kaldenbach, HR-adviseur, te bereiken op 06-82419138
We sluiten de procedure zodra we een nieuwe collega hebben gevonden.
De vacature staat zowel intern als extern tegelijk open. Bij gelijke geschiktheid geniet de interne kandidaat voorrang.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Werkveld | Welzijn |
Opleidingsniveau | HBO |
Arbeidstijd | Full time |
Arbeidsovereenkomst | bepaalde tijd, met mogelijkheid tot verlenging |
Uren van | 32 |
Uren tot | 36 |
CAO | CAO Sociaal Werk |
Postcode | 7541EL |
Stad | Enschede |
Locatie | SMD |
Publicatiedatum | 20-05-2025 |
Ingangsdatum | 20-05-2025 |
Reageer voor | 30-06-2025 |
Nummer | 140140 |