Secretaresse Medisch
Je hebt heel veel verschillende taken als medisch secretaresse. Zo houd je zelfstandig de medische en financiële administratie bij op de computer, noteert onderzoeksuitslagen in dossiers, schrijft in opdracht van de specialist recepten uit en verwerkt elke dag de post.
Vacatures in Secretaresse Medisch
We hebben 1 vacatures voor werk in Secretaresse Medisch voor je gevonden
Bekijk alle vacatures1 vacature(s) gevonden.
18 dec 2025
MEDISCH SECRETARESSE OUDERENZORG
Saxenburgh
Nu solliciterenBij Saxenburgh zoeken we een MEDISCH SECRETARESSE met ambitie en ervaring
Jouw werk als medisch secretaresse
Je hebt als medisch secretaresse een verantwoordelijke en representatieve functie. Je bent het eerste (telefonische) aanspreekpunt voor mensen die contact zoeken met de behandelaren van het medisch team, zoals zorgmedewerkers en familieleden. Je beoordeelt de urgentie van vragen en handelt deze zo veel mogelijk zelfstandig af. Daarnaast ondersteun je administratief en organisatorisch de vakgroep ouderengeneeskunde, onder andere met agendabeheer, notuleren en planning van de werkzaamheden. Je verzorgt de medische correspondentie en registratie zoals het begeleiden van het opnametraject, contacten met externe zorgverleners, opvragen van gegevens en het versturen van verwijs- en ontslagbrieven.
We willen het medisch secretariaat een ‘boost’ geven om klaar te zijn voor de toekomst. Jij denkt proactief mee over innovatieve oplossingen en het breder ondersteunen van de vakgroep ouderengeneeskunde. Samen zorgen we dat we klaar zijn voor de uitdagingen van de toekomst.
Waar kom je te werken?
Je komt te werken op het Medisch Secretariaat van de Ouderenzorg, een essentieel onderdeel van onze zorgorganisatie. Met nog twee andere enthousiaste collega’s ben jij de spil en zorgt voor goede triage en administratieve ondersteuning. Het Medisch Secretariaat zit in onze ouderenzorglocatie Clara Feyoena Heem in Hardenberg. Vandaaruit ben je een belangrijke schakel tussen voor artsen, verpleegkundig specialisten en ons zorgpersoneel op de verschillende locaties.
Saxenburgh is een zorgorganisatie die ziekenhuiszorg, revalidatie, ouderenzorg en thuiszorg aanbiedt in de regio Hardenberg, Ommen en Coevorden. We hebben een medisch centrum, negen ouderenzorglocaties, revalidatie en herstelzorg en Saxenburgh Thuis.
Saxenburgh biedt een volwaardig zorgpakket van basisvoorzieningen in ziekenhuiszorg, ouderenzorg, thuiszorg en revalidatie. Lees hier meer over Saxenburgh.
Wanneer kun je bij ons aan de slag als medisch secretaresse?
- Je hebt een afgeronde beroepsopleiding doktersassistente mbo-niveau 4 of de opleiding tot medisch secretaresse.
- Je hebt praktische basiskennis van medische terminologie en het verzorgen van medische correspondentie.
- Je beheerst de Nederlandse taal zowel mondeling als schriftelijk, en je kunt professioneel notuleren.
- Je hebt kennis van digitale systemen waaronder Outlook, Word en Excel. Je staat open voor nieuwe ontwikkelingen waaronder het digitaliseren van (werk-) processen.
Daarnaast denk je graag mee hoe het medisch secretariaat toekomstgericht en efficiënt kan functioneren, en de vakgroep ouderengeneeskunde breder ondersteund kan worden.
Dit is wat wij jou kunnen bieden
Een prettige werkomgeving met gemotiveerde collega’s, waar je veel ruimte krijgt om mee te denken! Bij Saxenburgh kun je rekenen op een goed salaris van maximaal € 3.733,75 bruto per maand (conform cao VVT, FWG 40), dat aansluit bij jouw ervaring. Je krijgt een contract voor 24 uur per week, voor de duur van één jaar, met de mogelijkheid op een vast contract.
Extra’s die je blij maken:
- Een eindejaarsuitkering van ruim 8%
- Naast de reguliere vakantie-uren ontvang je aanvullende vakantie-uren, waarmee je een betere balans tussen werk en privé kunt realiseren
- Fiscale uitruilmogelijkheden voor bijvoorbeeld een fitness abonnement, fiets of smartphone
Ben jij onze nieuwe medisch secretaresse?
We horen graag van je! Stuur je cv en motivatie vóór maandag 12 januari. Wil je meer informatie over deze vacature? Neem dan contact op met Bernadette Wevers, vakgroepvoorzitter via (0523) 27 6976 (maandag t/m donderdag) of mail naar recruitment@sxb.nl.
De sollicitatiegesprekken staan gepland op maandagmiddag 19 januari, houd deze datum voor de zekerheid vrij in je agenda.
Goed om te weten: de vacature wordt tegelijkertijd intern en extern geplaatst. Interne kandidaten hebben bij gelijke geschiktheid voorrang op externe kandidaten.
De werving voor deze functie wordt volledig in eigen beheer uitgevoerd. Ongevraagd aanbod van externe partijen wordt niet op prijs gesteld.
| Werkveld | Overig |
| Opleidingsniveau | Niveau 4 |
| Arbeidstijd | Part time |
| Arbeidsovereenkomst | bepaalde tijd, voor een jaar met mogelijkheden voor verlenging |
| Uren van | 24 |
| Uren tot | 24 |
| CAO | Verpleging & Verzorging en Thuiszorg |
| Postcode | 7772 SE |
| Stad | Hardenberg |
| Locatie | Saxenburgh |
| Informatie verkrijgen bij | Bernadette Wevers, vakgroepvoorzitter via (0523) 27 6976 (maandag t/m donderdag) of mail naar recruitment@sxb.nl |
| Publicatiedatum | 18-12-2025 |
| Ingangsdatum | 01-03-2026 |
| Ingangsdatum | zsm |
| Reageer voor | 12-01-2026 |
| Nummer | 193207 |
