Business Controller - Wilp
Zozijn

Word jij enthousiast van een leerzame, afwisselende functie met veel vrijheid? Help jij de managers en andere belanghebbenden graag verder met diverse business cases en adviezen? Wil je meer maatschappelijk gericht werken binnen een organisatie en team die volop in beweging is en ben jij bekend met de wereld van de zorg?

Dan is dit jouw kans! Het Business Control team van Zozijn is op zoek naar een sterke en gedreven business controller.

Wij zijn wij
Zozijn draagt in Gelderland en Overijssel bij aan de ontwikkeling van mensen met een beperking met als doel dat ze tot bloei kunnen komen. Cliënten maken deel uit van de samenleving. We helpen ze gebruik te maken van wat de samenleving al biedt en stimuleren hen in wat zij de samenleving te bieden hebben. Alles draait om cliënten met hun netwerk. Om hun eigenheid, gezondheid, leven en hun regie daarover. Vanuit een gelijkwaardige dialoog sluiten we aan bij wat er voor cliënten toe doet. Onze kernwaarden zijn liefdevol, vakkundig en vindingrijk.

Binnen de dienst FC&I wordt gewerkt vanuit de visie dat de producten en diensten die we leveren een duidelijke meerwaarde moeten hebben voor medewerkers en management van Zozijn. De medewerkers van de dienst FC&I werken binnen een complexe en veranderlijke omgeving. We verwachten van onszelf en elkaar een klantgerichte en resultaatgerichte samenwerking.

De dienst FC&I van Zozijn bestaat uit de afdelingen: Financiën (financiële administratie, zorgadministratie en salarisadministratie), Business Control en de afdeling Inkoop. De dienst wordt aangestuurd door de directeur FC&I en in deze functie rapporteer je aan de manager Business Control.

De medewerkers van FC&I bieden vanuit ieders aandachtsgebied ondersteuning aan de directie, management en medewerkers van Zozijn.

De functie
Als business controller ben je meer dan de cijfermatig expert. Je ondersteunt en adviseert gevraagd en ongevraagd  het management en de zorgdirecteur en/of stafdienstdirecteur op zeer uiteenlopende complexe vraagstukken. Je bent veel op pad binnen de regio en weet hierdoor veel van de business. Je weet precies welke KPI’s het meest relevant zijn om op te sturen en kan deze sturing op eenvoudige wijze uitleggen aan de zorgdirecteur en -managers.

  • Je biedt het management inzicht in de resultaten van de regio / sector en lever je een belangrijke bijdrage aan de verbetering van die resultaten.
  • Je bent vanuit business control de persoon die dichtbij de zorgprocessen en de zorgmanagers staat en acteert als business partner van de zorgprofessionals. Daarnaast initieer en implementeer je veranderingen, gericht op continue verbetering van sturing en beheersing.
  • Je bent verantwoordelijk voor de uitvoering en bewaking van de planning & control cyclus en ontwikkelt en optimaliseert periodieke stuurinformatie en bijbehorende analyses.
  • Je adviseert gevraagd en ongevraagd de directie en managers  over bedrijfseconomische vraagstukken, risico’s en kansen.

Functie-eisen
Voor deze functie zoeken we iemand met een afgeronde bedrijfseconomische opleiding op WO-niveau, het hebben van een afgeronde RA of RC –opleiding is een pré. Minimaal 3 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie. Ervaring in de zorg is een pre, maar geen must.

Je beschikt over sterke communicatieve vaardigheden en weet hiermee een kritische gesprekspartner te zijn op alle niveaus.  Je bent gericht op samenwerken en het onderhouden van relaties in alle lagen van de organisatie Je weet goed prioriteiten te stellen en je beschikt over sterke analytische vaardigheden.

Dit bieden wij

  • Een mooie MT rol en een functie binnen de regio / sector / centrale dienst waar jij werkzaam voor bent.
  • Wij stimuleren onze medewerkers om elke dag een stukje beter te worden. Vanuit ons eigen opleidingscentrum bieden we dan ook een groot aanbod aan opleidingen en trainingen aan. Daarnaast kun je bijvoorbeeld fitnessen met korting of een workshop volgen via ons vitaliteitsprogramma Zozijn Vitaal.
  • De mogelijkheid je verder te ontwikkelen binnen je vakgebied aansluitend bij jouw interesses.
  • De arbeidsvoorwaarden zijn conform de CAO Gehandicaptenzorg.
  • Een eindejaarsuitkering van 8,33% en flexibele arbeidsvoorwaarden.
  • Een aanstelling van 32-36 uur voor bepaalde tijd van 1 jaar met uitzicht op een vast contract.

Bijzonderheden
Het inwinnen van referenties en het opvragen van een (positieve) ‘verklaring omtrent gedrag’ vormen onderdeel van de procedure. Een assessment kan onderdeel uitmaken van de sollicitatieprocedure.

Type Vacature
Organisatie Zozijn
Locatie Wilp
Postcode 7384 AN
Stad Wilp
Werkveld Gehandicaptenzorg
Opleidingsniveau Wo
Arbeidstijd In overleg
Arbeidsovereenkomst Bepaalde tijd met uitzicht op vast
CAO Gehandicaptenzorg
Informatie verkrijgen bij Gideon Elshof, 06 15115692
Functie(s) Adviseur
Controller
Overig
Publicatiedatum 05-01-2022
Reageer voor 31-01-2022
Ingangsdatum 05-01-2022
Nummer 74014
Doorsturen Bekijk PDF

Zozijn

Stichting Zozijn is een professionele dienstverlener, die ca. 3.000 kinderen en volwassenen met beperkingen ondersteunt om te komen tot maximale zelfontplooiing en regie over hun eigen leven. Het werkgebied van Zozijn ligt in Gelderland en Overijssel en het hoofdkantoor is gevestigd in Wilp. Zozijn heeft zo’n 2.600 medewerkers verdeeld over 150 locaties met in totaal zo’n 1.300 werkplekken.

Meer over Zozijn