Klachtenfunctionaris jeugdzorg
Pluryn

Als Klachtenfunctionaris jeugdzorg kun jij voor onze jeugdige cliënten en hun behandelaars, begeleiders en ondersteuners het verschil maken in kwaliteit van zorg.

Wat doe je als Klachtenfunctionaris jeugdzorg?

Pluryn streeft in de uitvoering van haar werkzaamheden naar optimale kwaliteit. Uiteraard kunnen zich situaties voordoen waarin cliënten zich willen beklagen over de hulpverlening van Pluryn. Als klachtenfunctionaris verzorg je de eerste opvang en verstrek je informatie en advies, zowel op het individu gericht als op de specifieke zaak.

Vanuit je onafhankelijke en onpartijdige rol en vertrouwenspositie bied je bijstand en bemiddeling en je fungeert als proces- en voortgangsbewaker. Tevens geef je voorlichting en scholing, over (klacht)recht en klachtenmanagement. Je hebt een signalerende en adviserende rol in het kader van verbetering van de kwaliteit van zorg. Ook geef je adviezen en ontwikkel je beleid in het kader van klachtenmanagement.

Hier herken jij jezelf in als Klachtenfunctionaris jeugdzorg

  • Je beschikt over hbo werk- en denkniveau, en je hebt ruime kennis en ervaring op het gebied van klachtrecht en klachtprocedures;
  • Je voelt je prettig in een solopositie in een grote complexe zorgorganisatie;
  • Je kent de rechten en plichten (en rechtspositie) van cliënten, naasten, vertegenwoordigers en zorgaanbieders/-verleners;
  • Je bent integer, empathisch en kunt goed omgaan met (soms) heftige emoties van mensen en belangentegenstellingen en (daardoor) stressvolle situaties;
  • Je hebt ervaring met bemiddeling en/of mediation;
  • Je durft een eigen standpunt in te nemen ongeacht hiërarchische verhoudingen en eventuele weerstand van betrokkenen;
  • Je beschikt over goede schriftelijk en mondelinge uitdrukkingsvaardigheden;
  • Je levert vanuit overtuiging een bijdrage aan het voorkomen van klachten en draagt zo bij aan verdere ontwikkeling van de organisatie en de kwaliteit van zorg;
  • Je kunt goed plannen, werkt gestructureerd en hebt uitstekende digitale vaardigheden;
  • Je kunt goed omgaan met een wisselende caseload, die, ook buiten kantoortijden, voortgang vraagt;
  • Je beschikt over een auto om locaties te bezoeken.

Locatie en doelgroep

Pluryn is een landelijk opererende zorgaanbieder die gespecialiseerd is in het werken aan wensen van mensen – jong en oud - met een complexe zorg- en ondersteuningsvraag. Binnen Pluryn zijn er 2 klachtenfunctionarissen werkzaam; een voor Jeugdzorg en een voor een combinatie van Jeugdzorg en Gehandicaptenzorg. Zij vervangen elkaar bij afwezigheid en maken onderdeel uit van het team Klachten cliënten, afdeling Kwaliteit en Kennis.

Dit ontvang jij als Klachtenfunctionaris jeugdzorg

  • Salaris conform cao gehandicaptenzorg FWG 60 tussen €3.482,- en €5.062,- bij een fulltime dienstverband (36 uur);
  • Daarbij komt een eindejaarsuitkering van 8,33% van je bruto jaarsalaris en extra vrije tijd in de vorm van balansverlof;
  • Vrijheid om hybride te werken. Thuis, of op één van de Pluryn locaties in het land;
  • Ruimte om je eigen agenda te beheren. Je bent flexibel om afspraken zelf in te plannen en te zorgen voor balans in jouw werk en privé.

Enthousiast?

Solliciteer dan vóór maandag 17 april 2023. Wij nemen snel contact met je op!

Vragen?

Neem contact op met Judith Kramer, recruiter, via [email protected] of via 06-28823328.

Voor meer informatie over de inhoud van de functie kun je contact opnemen met Carla Lichtenberg, klachtenfunctionaris via [email protected]

Type Vacature
Organisatie Pluryn
Locatie Nijmegen en omgeving
Postcode 6561KE
Werkveld Gehandicaptenzorg
Opleidingsniveau Hbo
Arbeidstijd Part time
Arbeidsovereenkomst Bepaalde tijd met uitzicht op vast
Externe url Bekijk
Functie(s) Klachtenfunctionaris
Publicatiedatum 17-03-2023
Reageer voor 16-04-2023
Ingangsdatum 17-03-2023
Nummer 118659