Project / Business Controller
WGV Zorg en Welzijn

Functieomschrijving

WGV Zorg en Welzijn (WGV) is een werkgeversvereniging voor zorg- en welzijnsinstellingen in Oost-Nederland die zich, samen met de leden en partners, richt op een gezonde arbeidsmarkt van de zorg- en welzijnssector, nu en in de toekomst. Onze dienstverlening is voor bijvoorbeeld verpleeg-, verzorgingshuizen en thuiszorg (VVT), ziekenhuizen, gehandicaptenzorg, geestelijke gezondheidszorg, huisartsen, kraamzorg, jeugdzorg en diverse cliënt ondersteunende organisaties. Samen met ruim 180 lid-instellingen maken wij ons dagelijks hard voor goed werkgeverschap, vitale zorgprofessionals en een sterk regionaal arbeidsmarktbeleid binnen onze regio’s. De talenten van (potentiële) zorg- en welzijnsmedewerkers staan hierin centraal.

WGV wil met cruciale partners een positieve beweging creëren en de samenwerking tussen de organisaties, ketens en branches in de zorg- en welzijnssector in Oost-Nederland versterken. Er is nog veel winst te behalen door uitwisseling van kennis, ervaring en wetenschappelijk gevalideerde goede praktijkervaringen om elkaar daarmee te inspireren en te innoveren. Hierbij richt WGV zich primair op arbeidsmarktvraagstukken, die om gezamenlijke en innovatieve antwoorden vragen.

Bij WGV werken zo’n 30 enthousiaste en gedreven collega’s. De sfeer is informeel, prettig en warm. Samen zetten wij onze schouders onder onze opdracht (o.a. van, voor en door de leden) om ondersteunend te zijn aan de zorg- en welzijnssector.

Voor onze financiële afdeling zijn wij op zoek naar een:

Project / Business Controller


Als Project / Business Controller is je rol zeer divers en afwisselend. Door variatie in je werkzaamheden is je werkdag nooit saai. Je speelt flexibel in op allerlei, soms ad-hoc situaties. Je bouwt mee aan het verder professionaliseren van de financiele en projectadministratie van WGV. Je hebt oog voor de (mogelijke) belangen van de organisatie en je weet vragen vanuit de organisatie te prioriteren. Je maakt ijzersterke analyses en weet dit in begrijpelijke informatie te vertalen. Je beschikt over overtuigingskracht, kan snel doordringen tot de kern van vraagstukken en komt met creatieve oplossingen. Je werkt zelfstandig en vindt het belangrijk om jezelf verder te ontwikkelen. De functie valt onder verantwoordelijkheid van de manager bedrijfsvoering.

Overzicht van taken

  • Je adviseert management en projectleiders over verdere professionalisering van WGV.
  • Je stelt maandelijks tussentijdse cijfers op, inclusief forecast met controles op balans, exploitatierekening en beoordeling Onderhanden werk van de projecten.
  • Je bewaakt de voortgang van de subsidie projecten aan de hand van begroting en werkelijke cijfers, gaat hierover in gesprek gaan met projectleiders en komt gevraagd en ongevraagd met verbetervoorstellen.
  • Je bewaakt de capaciteitsinzet, analyseert de geregistreerde uren in relatie tot de beschikbare capaciteit en stelt financiele prognoses op van capaciteitsinzet.
  • Je treft voorbereidende werkzaamheden t.b.v. exploitatie begroting, subsidie begrotingen en ondersteunt bij opstellen van projectbegrotingen.
  • Je draagt bij tot de totstandkoming van de jaarrekening.
  • Je verricht ondersteunende werkzaamheden t.b.v. subsidie- en projectverantwoordingen.
  • Je bewaakt het proces van het indienen van declaraties voor subsidies.
  • Je bent contactpersoon over financiële zaken richting subsidie verstrekkers.
  • Je voert het beheer over de Projectadministratie van WGV.
  • Je draagt zorg voor een optimalisering van de financiele processen en legt deze vast in een AO/IB.
  • Je draagt zorg voor het functioneel beheer van het financieel pakket Exact Online met daaraan gekoppeld Basecone en Excel Add-in. Ervaring met Exact en Basecone is een pré. Ervaring met Excel is een vereiste.

Functie eisen

Wat vragen we?

  • Je hebt HBO-WO werk- en denkniveau en een afgeronde opleiding in de financiële richting.
  • Je hebt bij voorkeur enkele jaren werkervaring in een soortgelijke functie.
  • Je hebt kennis van bedrijfsprocessen en interne controle. Je behoudt het overzicht en weet prioriteiten te stellen.
  • Je bent communicatief, stressbestendig, werkt zelfstandig en gestructureerd.
  • Je houdt van aanpakken, bent praktisch ingesteld en denkt in mogelijkheden. Je gaat altijd op zoek naar wat wél kan, ook als dat lastig lijkt.
  • Met je sprankelende persoonlijkheid en positieve mindset ben je een fijne collega om mee samen te werken.
  • Je voelt je comfortabel bij de dynamiek van een professionele organisatie die volop in beweging is: samen bouwen en af en toe het wiel helemaal moeten uitvinden.
  • Je hebt ervaring met MS365, handig als je kennis hebt van Exact Online en affiniteit met Power-BI.

Samengevat in vaardigheden & competenties

  • Je bent analytisch.
  • Sociaal vaardig en verbindend.
  • Je bent proactief, gericht op samenwerking en bezit een gezonde dosis doorzettingsvermogen.
  • Je bent empathisch en kunt goed luisteren.
  • Je hebt overtuigingskracht.
  • En je bent integer; je gaat secuur en positief kritisch te werk.

Met wie werk je o.a. samen

  • Je werkt samen in een klein team met een collega op de financiele administratie en een collega projectmedewerker: je hebt met hen contact over o.a. projectvoortgang en uren, over de financiële verantwoording intern en richting subsidieverstrekker(s), de ledenadministratie en -contributie en overige opbrengsten.
  • Met loopbaanadviseurs over hun dienstverlening naar onze leden.
  • Met projectleiders en hun subsidieprojecten.
  • Met regiocoördinatoren en hun rol in de regio.

Inschaling

Wat bieden we?

  • Je wordt onderdeel van een ambitieus en maatschappelijk betrokken team dat bestaat uit mensen met verschillende expertise en ervaring.
  • Je werkt in een relatief kleine organisatie, waar hard gewerkt wordt, in het belang van onze leden.
  • Waar teamgevoel, humor en de mens ‘naast de professional’ ook een belangrijke plaats hebben.
  • Het betreft een functie van 24 uur per week.
  • We hebben een kantoor in Deventer, hybride werken zijn wij gewoon.

Salarisindicatie
WGV hanteert CAO Ziekenhuizen; De functie is vooruitlopend op een functiewaardering in 2023, voorlopig ingeschaald op FWG55. Jouw inschaling hangt nauw samen met je opleiding en ervaring.

Bijzonderheden

Reageren
Is je interesse gewekt, en wil je gelijk reageren? Reageer dan via de sollicitatiebutton.

Type Vacature
Organisatie WGV Zorg en Welzijn
Locatie WGV Zorg en Welzijn in Deventer
Postcode 7418AH
Stad Deventer
Werkveld Overig
Opleidingsniveau HBO+
Arbeidstijd In overleg
Uren van 24
Uren tot 24
Arbeidsovereenkomst Bepaalde tijd met uitzicht op vast
CAO Ziekenhuizen
Informatie verkrijgen bij Raymundo van Egmond, manager bedrijfsvoering van WGV, voor vragen of aanvullend informatie. Raymundo is telefonisch bereikbaar op 06-330 370 74 of per mail r.vanegm[email protected].
Functie(s) Controller
Financieel-economisch medewerker
Publicatiedatum 22-02-2023
Ingangsdatum Ingangsdatum op korte termijn
Reageer voor 01-07-2023
Nummer 118027
Doorsturen Bekijk PDF

WGV Zorg en Welzijn

WGV Zorg en Welzijn is een sector- en regiobrede vereniging van zorg- en welzijnsinstellingen en heeft ruim 180 aangesloten organisaties. Bij WGV Zorg en Welzijn ligt de focus op regionaal arbeidsmarktbeleid en personeelsvoorziening. Zij houdt zich bezig met werving en selectie, in- en doorstroom van medewerkers, re-integratie en out- en inplacement, vitaliteit en duurzame inzetbaarheid. Daarnaast worden activiteiten ontwikkeld op het gebied van onderzoek, informatie en communicatie. Ook de aansluiting tussen het initieel onderwijs en de beroepspraktijk behoort tot de aandachtsgebieden. De kernwaarden van de vereniging zijn: verbindend, integer, vakbekwaam en effectief.

Meer over WGV Zorg en Welzijn